Gluténmentes palacsinta (tejmentes, tojásmentes)

Finom, vaníliás ízű palacsinta hajdinalisztből. Nem tartalmaz glutént, tejet, tojást, kukoricát és burgonyát sem. Én áfonyalekvárral töltve szeretem a legjobban 😊.

Mivel hajdinalisztből készül, barna színű lesz.

Figyelem: én xilittel édesítem a palacsintát. Mivel enyhe kukoricaintoleranciám van, olyat használok, ami nem kukoricából, hanem nyír- és bükkfarostból készült. Akinek a szervezete nincs hozzászokva, inkább használjon más édesítőt, mert egyszerre nagyobb mennyiségű xilit elfogyasztása hashajtó hatású lehet.

glutén-, tej- és tojásmentes palacsinta

Hozzávalók (kb. 8 db palacsintához):

  • 240 g hajdinaliszt;
  • 80 g xilit;
  • 2 tk. Bourbon vaníliapor;
  • egy nagyobb késhegynyi szódabikarbóna;
  • egy nagyobb csipet só;
  • 500 ml meleg víz + 6 ek. forró víz külön;
  • 4 csepp citromlé (tényleg ilyen kevés kell, ezzel segítjük a szódabikarbóna munkáját);
  • 14 g őrölt lenmag (kb. 2 púpozott ek.);
  • kókuszolaj a sütéshez.

Elkészítés:

  1. Az őrölt lenmagot alaposan elkeverjük a 6 ek. forró vízben, és 10 percig állni hagyjuk.
  2. Amikor letelt a 10 perc, a száraz hozzávalókat kézi habverővel összekeverjük egy tálban.
  3. A vízben elkeverjük a rizstejet és a citromlevet, majd a száraz hozzávalókhoz adjuk úgy, hogy közben a masszát kézi habverővel folyamatosan keverjük. Ezután hozzáadjuk a vízben elkevert lenmagot is, és addig keverjük, amíg egynemű masszát kapunk.
  4. A palacsintatésztát 10 percig állni hagyjuk, ezalatt egy kicsit besűrűsödik.
  5. 10 perc elteltével egy serpenyő alját megkenjük nagyon kevés kókuszolajjal, majd megsütjük a palacsintákat (mindegyik előtt újra kiolajozzuk a serpenyőt).

A serpenyő ne legyen túl forró, mert akkor kis lyukak lesznek a tésztában. Én közepesnél egy kicsivel alacsonyabb lángon szoktam kezdeni a sütést, és ha kell, sütés közben feljebb állítom a lángot.

A palacsinták első oldalát kb. 3-4 percig kell sütni (addig, míg aranybarna lesz), a másikat pedig kb. 2 percig. (A pontos sütési idő a hőfoktól függ és attól, milyen vastag a palacsinta.)

   6. A kész palacsintákat tegyük egy rácsra, amíg kihűlnek (azért ne tányérra, hogy ne legyenek szivacsosak).

Lisztmentes diós süti

diós süti liszt nélkül


Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük