Gluténmentes grízes tészta

Grízes vagy más néven darás tészta gluténmentes verzióban. Főételnek vagy desszertnek is kiváló, és nagyon egyszerűen elkészíthető.

Gluténmentes grízes tészta

Hozzávalók (kb. 2 adaghoz):

60 g barna rizsdara

1 dl víz

2,5 tk. olaj

egy csipet só

120 g glutén- és tojásmentes szélesmetélt

A tetejére: ízlés szerinti lekvár.

Elkészítés:

  1. Az olajat egy serpenyőben picit felhevítjük.
  2. Hozzáadjuk a darát, elkeverjük, majd folyamatosan kevergetve közepesnél valamivel kisebb lángon addig pirítjuk, amíg világosbarna színe lesz. Csak pár percig tart, közben vigyázzunk, hogy oda ne égjen (eleinte lassabban pirul, később viszont hajlamos gyorsan odakapni).
  3. Amikor megpirult, hozzáadjuk a sót és összekeverjük.
  4. Levesszük a tűzről, és kisebb adagokban, folyamatosan elkeverve beleöntjük a vizet. VIGYÁZAT, NAGY GŐZ FOG KELETKEZNI!
  5. Jól elkeverjük, majd lefedjük és 20 percig állni hagyjuk, hogy a gőzben jól átpuhuljon. Ezután villával fellazítjuk.
  6. Amíg a dara puhul, a tésztát enyhén sós vízben megfőzzük, majd leszűrjük.
  7. 20 perc után a főtt tésztát összekeverjük a darával.

Lekvárral tálaljuk.

Tejmentes étcsokoládé

tejmentes étcsokoládé

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük