Gluténmentes piskóta tojás nélkül

Gesztenyés-mézes ízű gluténmentes piskóta, tej és tojás nélkül. Nem tartalmaz semmilyen gabonalisztet. Kicsit tömörebb a hagyományos piskótatésztánál, de nagyon puha, és másnapra is az marad.

Mivel gesztenyelisztből készül, barna színű lesz.

A gesztenyeliszt kellemesen eltelíti az embert, így szerintem ebből a tésztából kevesebb is elég, mint a hagyományosból.

gluténmentes piskóta

Hozzávalók (egy 16 cm átmérőjű tortaformához, vagy 10 db kis méretű muffinhoz):

  • 300 g gesztenyeliszt (ezt a lisztet érdemes a hűtőben tartani, nehogy megromoljon);
  • 16 g útifűmaghéjliszt;
  • 6 g bambuszrostliszt;
  • 96 g aranybarna nádcukor;
  • egy kis csipet só;
  • 1 nem púpozott mokkáskanál aszkorbinsav (patikában is kapható);
  • 5 g szódabikarbóna;
  • 13 g olvasztott, tejmentes margarin vagy kókuszolaj (hisztaminintoleranciásoknak mindenképpen a kókuszolajat ajánlom);
  • 440 ml víz.

Elkészítés:

  1. A sütőt melegítsd elő 180 °C-ra.
  2. A liszteket szitáld át egy nagy tálba. (Soknak tűnhet ennyi liszt, de amikor hozzáöntöd a vizet, összébb fog esni.)
  3. A lisztekhez add hozzá a cukrot, az aszkorbinsavat és a szódabikarbónát, majd jól keverd össze.
  4. Az olajat add a vízhez, majd öntsd a száraz keverékhez. Jól keverd össze a hozzávalókat.
  5. A tésztát öntsd kiolajozott sütőformába, és 180 °C-on 40 perc alatt süsd meg. Eközben ne nyitogasd a sütő ajtaját, nehogy összeessen a tészta. (Egy nagy piskóta helyett muffinokat is készíthetsz, ekkor a sütési idő 25 perc.)
  6. A formában hagyd kihűlni.

A tészta édes ízéhez jól illenek a savanykás gyümölcsök.

Tartsd a hűtőben, frissen tartó fóliával letakarva, vagy egy műanyag dobozban. Néhány napon belül fogyaszd el, mert a gesztenyelisztes tészta nem áll el sokáig.

Glutén-, tej- és tojásmentes muffin

gluténmentes muffin köleslisztből

Vélemény, hozzászólás?

Az e-mail-címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük