Sült kacsacomb zöld fűszeres quinoával

A quinoa nem tartalmaz glutént. Szénhidráttartalma jóval alacsonyabb a fehér rizsénél, fehérjetartalma viszont több mint kétszerese azénak. Főzéskor mindig kétszer annyi vizet adunk hozzá, mint amennyi a quinoa mennyisége (pl. 1 csésze quinoához 2 csésze folyadékot). A quinoa sok vizet szív fel, így kisebb mennyiségből is elég sok köretünk lesz. Ha csak sós vízben főzzük meg, szerintem nem sok íze van, fűszerekkel ízesítve viszont finom köret készíthető belőle.

A kacsacomb eléggé zsíros, de ha sokáig magasabb hőmérsékleten sütjük, kiszárad. Ahhoz, hogy a kiszáradást megakadályozzuk, nekem az alábbi módszer vált be:

sült kacsacomb zöldfűszeres quinoával

Hozzávalók (4 fő részére):

4 db kacsacomb (Ahhoz, hogy működjön a recept, fontos, hogy a kacsacombok egyáltalán ne legyenek fagyottak.)

a húsra fűszerek ízlés szerint, az én fűszerkeverékem: 1 tk. só és őrölt rozmaring, 1 csapott tk. szárított, őrölt fokhagyma, fél mokkáskanál bors

egy kevés víz a tepsibe, és 6 dl víz egy külön kis tepsibe

A quinoához:

230 g quinoa

só, bors ízlés szerint (én 4 g sót és egy csipetnyi borsot teszek bele)

1 csapott mokkáskanál szárított bazsalikom és petrezselyem

60 g vöröshagyma

3/4 tk. olívaolaj

6 dl víz

Elkészítés:

  1. A sütőt előmelegítjük 230°C-ra, és alul-felül sütésre állítjuk.
  2. A kacsacombokat megmossuk, és papírtörlővel gyengéden megszárítgatjuk. Ha maradt a bőrükben toll, azt kiszedegetjük. A felesleges bőrt levágjuk a combokról (ezt majd melléjük tesszük a tepsibe, hadd süljön ki belőle a zsír).
  3. A combok bőrét megszurkáljuk, hogy könnyebben kifolyjon a zsír. Majd megfűszerezzük őket, mindkét oldalukon, amennyire a bőr alá tudunk nyúlni, ott is. Az ujjunkkal rálapogatjuk a fűszert a combokra, hogy sütés közben le ne szóródjon.
  4. A megfűszerezett combokat egy tepsibe tesszük, bőrükkel felfelé, úgy, hogy ne érjenek egymáshoz. A tepsit vékonyan kikenjük kókuszolajjal. (Ez a lépés el is hagyható, de nekem így omlósabbra sültek a combok.) Melléjük tesszük a levágott bőrdarabkákat is. Ezután betesszük a sütőbe, a középső rácsra.
  5. Egy kis tepsibe 6 dl vizet öntünk, és a sütő aljába tesszük.
  6. A combokat 15 percig sütjük 230°C-on.
  7. 15 perc után visszakapcsoljuk a sütőt 150°C-ra, és kb. 2 óra alatt puhára sütjük a húsokat.  Sütés közben ne locsolgassuk őket a tepsiben lévő folyadékkal, mert akkor kevésbé lesz ropogós a bőrük.

Amíg a combok sülnek, elkészítjük a quinoát:

  1. Tegyük egy szűrőbe, és alaposan mossuk át. Addig kell mosni, amíg már nem habzik a víz, ez jelzi, hogy lemostuk róla a külsején található szaponin nevű anyagot, amitől keserű lehet az íze.
  2. A vöröshagymát megtisztítjuk, és apró darabokra vágjuk.
  3. Egy fazékba 3/4 tk. olívaolajat öntünk, és megpirítjuk rajta a hagymát.
  4. Hozzáadjuk a quinoát, a sót és a fűszereket, majd felöntjük 6 dl vízzel.
  5. Felforraljuk. Amikor elkezd forrni, kicsire állítjuk a lángot, és 15 percig lefedve pároljuk. Közben gyakran megkeverjük.
  6. Amikor elkészült, levesszük róla a fedőt, és 15 percig hűlni hagyjuk. Ezután fellazítjuk egy villával. (Ekkorra a quinoa magába szívja az összes vizet.)
  7. Ezután tegyük vissza a fedőt, mert különben a quinoa kiszárad.

Az ételt fehér szőlővel is tálalhatjuk, íze jól illik a zöld fűszeres quinoához és a húshoz.

Ha a sült kacsacombot lefagyasztjuk, és később a mikróban olvasztjuk ki, tányérral lefedve melegítsük, nehogy kiszáradjon.

Sós-köménymagos rudacskák

Gluténmentes sós-köményes rudacskák

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük