Zabkása

Zabkása alaprecept, az ízesítést mindenki tetszés szerint variálhatja. A zabhoz jól illik pl. a fahéj, egy almás-fahéjas zabkásával nem tudsz mellélőni 😊.

A recept alapján készült mennyiség nem nagy adag, de mivel a zab eléggé eltelít, először érdemes kisebb adaggal próbálkozni, nehogy megfeküdje a gyomrod.

Mielőtt a főzéshez hozzálátnánk, néhány hasznos info:

  • Gyorsítja a kásásodást, ha nagyobb lángon készíted, vagy ha kevergeted az ételt. Ezektől viszont ragadósabb is lesz a kása, amikor hűlni kezd.
  • A kása álltában még sűrűsödik. Végleges állagát akkor éri el, amikorra teljesen kihűl. Ezért ne főzd készre, hanem akkor állítsd le, amikor még van rajta egy kis folyadék.
  • Készítheted növényi tejjel vagy vízzel. Növényi tejjel lehet, hogy kicsit ragadósabb lesz, de, ha édes kását készítünk, szerintem így ízesebb.
Zabkása

Hozzávalók (1 kisebb adag zabkásához):

260 ml alacsony kókusztartalmú kókusztej (pl. Alpro).

35 g lágy (más néven apró szemű), gluténmentes zabpehely

egy kis csipet só

édesítő és fűszerek (pl. fahéj vagy vanília) ízlés szerint, én 1,5 tk. természetes nádcukrot szoktam beletenni (ennek a nádcukornak kissé mézes íze van).

A tetejére friss vagy aszalt gyümölcsök, magok, pirított kókuszchips, pirított nagy szemű zabpehely, lekvár.

Elkészítés:

  1. A kókusztejhez (vízhez) add hozzá a sót, az édesítőt és a fahéjat/vaníliát, majd a legkisebb gázrózsán forrald fel.
  2. Amikor forr, szórd bele a zabpelyhet, keverd el és fedd le.
  3. Várd meg, amíg újra forrni kezd (pár másodpercig tart), majd állítsd kicsire a lángot, és főzd addig, amíg már csak egy kevés folyadék van a lábasban (ez kb. 12 percig tart).
  4. Gyakran nézz rá. A főzés kezdetén ne nagyon kevergesd, csak tologasd félre a fakanállal, hogy oda ne ragadjon. A főzés második felében kevergesd meg néhányszor.
  5. Amikor a zabpehely beszívta a kókusztej nagy részét, de még van rajta egy kevés, vedd le a tűzről, és lefedve hagyd állni 10 percig.
  6. Amikor letelik a 10 perc, valószínűleg még mindig lesz a lábasban egy kis kókusztej. Jól keverd át a kását, tedd egy tálkába és hagyd hűlni. Mire fogyaszthatóra hűl (ez is nagyjából 10 percig tart) éppen jó lesz az állaga.

Ha egy kicsit sűrűbb lett a kelletétnél, pici kókusztejjel fel tudod hígítani.

Tejmentes, gluténmentes tejbegríz

GM_tejbegriz

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöltük